سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین کارگاه ملی رایانش ابری

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

نوید حائری – دانشگاه امیرکبیر
فرشته جعفری – دانشگاه امیرکبیر

چکیده:

امروزه فناوری رایانش ابری به دلیل ارزشی که می تواند برای تجارت در دنیای پر رقابت امروز ایجاد کند، بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله، نشان داده شده است که هوش تجاری مبتنی بر رایانش ابری چگونه می تواند در حل مشکلات تجارت تاثیر قابل توجهی داشته باشد. هوش تجاری به خودی خود دارای دو نیازمندی عمده می باشد که موجب عدم استقبال تعدادی از واحد های تجاری از راه حل های آن شده است. این دو نیازمندی که هزینه ی بالایی را بر سازمان ها تحمیل می کنند، عبارتند از پیاده سازی پایگاه های داده با ظرفیت بالا و پشتیبانی از حجم زیاد داده و همچنین یک پردازشگر قدرتمند و مناسب برای تحلیل داده ها. هدف این مقاله نشان دادن اهمیت استفاده از رایانش ابری در راه حل های هوش تجاری است.در این مقاله با ارایه مدل و روشی برای پیادهسازی هوش تجاری در بستر ابری سعی بر این شده تا هزینهها و مشکلات ذکر شده کاهش یابد. ابر هوش تجاری به سازمان ها این امکان را می دهد تا هزینه ی پیاده سازی واستفاده از هوش تجاری را کاهش دهند و همواره به آخرین نرمافزار های موجود و به روز شده برای پیشروی در رقابت دسترسی داشته باشند