سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: ششمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی یادگیری و آموزش الکترونیک

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

امیر مانیان – دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
احسان کریمی – کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه تهران

چکیده:

در این پژوهش تحلیل محتوای مقالات منتشر شده در زمینه یادگیری ترکیبی که در پایگاه های الکترونیک ScienseDirect و Emerald و ProQuest و IEEE که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ انتشار یافته اند مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته اند وشیوه ی تحلیل در این پژوهش تحلیلی محتوا بوده است. ۱۱۰ مقاله از این پایگاه های استخراج شده که مقالاتی که در متن خود به طور مشخص به استفاده ی همزمان دوره های حضوری و همین طور الکترونیک در دوره های آموزش عالی، اشاره نموده اند از سایر مقالات متمایز و تحلیل گردیده اند. مقالات استخراج شده از لحاظ اینکه پایه دوره آموزشی، یادگیری الکترونیک بوده و برای حل مشکلات دوره از ارتباطات چهره به چهره بهره برده شده است طبقه بندی شده اند. همین طور این مقالات از لحاظ کشور برگزار کننده دوره و همینطور دروس تدریس شده و ابزارها ی مورد استفاده نیز تحلیل گردیده و در پایان با توجه به این موارد پیشنهاداتی جهت استفاده در دوره های حضوری الکترونیکب در ایران داده شده است.