سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: چهارمین کنفرانس مهندسی رسانه

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

مژده احمدی ندوشن – دانشکده برق و کامپیوتر- دانشگاه صنعتی اصفهان
محمد داورپناه جزی – گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات موسسه آموزشی صنعتی فولاد – فولا

چکیده:

گسترش روزافزون استفاده از اینترنت منجر به ایجاد شبکه های اجتماعی شد که قابلیت بیان عقاید و احساسات توسط افراد را در گروهها فراهم می کند. این پدیده مزیت گسترش روابط فردی و گروهی بدون نیاز به ارتباطات رو در رو را در بر دارد. انتشار عقاید فردی همانطور که می تواند موجب تبلیغ در مورد واحدهای کسب و کار شود، ممکن است با انتشار اطلاعات نادرست به حیثیت آنها لطمه وارد کند. مدیران این واحدها می توانند با پایش اینگونه اطلاعات، بخش بازاریابی خود را بهبود بخشند. این مقاله مروری است بر نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی و تلاشهای به عمل آمده برای پایش اینگونه اطلاعات.