سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: همایش شیوه های نوین در مدیریت مدارس در هزاره سوم

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

صدیقه ملائیان – دانشجوی مدیریت آموزشی

چکیده:

دیدگاههای مختلفی در مورد شیوه مدیریت مدارس وجود دارد عده ای از مدیران مدارس ریشه بسیاری از مشکلات و راه حلهای مدارس را در منابع مالی فیزیکی و بودجه آن میدانند این افراد بیشترین توجه خود را به ورودی های سیستم مدرسه معطوف می دارند عده ای دیگر اعلام میدارند که اگرچه توجه به منابع موجود در ورودی های سیستم از اهمیت بالایی برخوردا راست اما باید به فرایند سیستم توجه بیشتری معطوف داشت آنها در فرایند سیستم به محتوی، روشها، چگونگی تدریس، نحوه ی مدیریت و ارزشیابی تاکید می نمایند تحولات علمی در سالهای اخیر به خصوص در زمینه فناوری اطلاعات لازم تجدید نظر در امر آموزش و پرورش را صدچندان نموده است تا بتوان از طریق همگام با تحولات علمی و اطلاعات هزاره جدید حرکت نمود. از جمله تحولاتی که در برخی از کشورها به منظور پاسخگویی به نیازهای به وجود آمده در عصر فناوری اطلاعات روی داده است معرفی مدارس هوشمند است.