مقاله ویژگی های روان سنجی مقیاس اضطراب کودکان پیش دبستانی (فرم معلم) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۲ در روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی) از صفحه ۲۹ تا ۳۷ منتشر شده است.
نام: ویژگی های روان سنجی مقیاس اضطراب کودکان پیش دبستانی (فرم معلم)
این مقاله دارای ۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ویژگی های روان سنجی
مقاله اضطراب کودکان پیش دبستانی
مقاله تحلیل عاملی اکتشافی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: قنبری سعید
جناب آقای / سرکار خانم: ربیعی نژاد رحیم
جناب آقای / سرکار خانم: گنجه پریسا
جناب آقای / سرکار خانم: خرمزاده ساناز

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پژوهش حاضر به تعیین ویژگی های روان سنجی فرم معلم مقیاس اضطراب کودکان پیش دبستانی در نمونه ای از کودکان ۴ تا ۶ ساله شهر اهواز پرداخت. برای این منظور، از بین مهدکودک های مناطق چهارگانه اهواز، ۱۵۸ کودک به روش نمونه برداری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. معلمان آنها فرم معلم مقیاس اضطراب کودکان پیش دبستانی (اسپنس و دیگران، ۲۰۰۱) را به همراه مقیاس درجه بندی کانرز (فرم معلم، کانرز، ۱۹۹۹) تکمیل کردند. تحلیل عاملی اکتشافی مولفه های اصلی و چرخش واریمکس به استخراج پنج عامل اضطراب فراگیر، اضطراب اجتماعی، ترس از آسیب جسمانی، اضطراب جدایی و وسواس بی اختیاری منجر شد. نتایج نشان دادند که فرم معلم مقیاس اضطراب کودکان پیش دبستانی ویژگی های روان سنجی مطلوبی دارد.