سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نخستین همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

فرزانه پور علی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی

چکیده:

یکی از اهداف اقتصادی دولت بکار گیری سیاست های حمایتی از تولید کنندگان و مصرف کنندگان در بخش های مختلف اقتصادی است. به نظر برخی از اقتصاددانان بکار بردن سیاست های حمایتی باعث انحراف قیمت های واقعی محصولات، هزینه تولید و همچنین منجر به مصرف بی رویه نهاده ها و کاهش بهره وری در بلندمدت می گردد. بخش کشاورزی به عنوان بخشی مهم و استراتژیک در اقتصاد، که تامین کننده غذا و مواد اولیه برای سایر بخش ها است که پرداخت یارانه را به این بخش الزامی می سازد. بنابراین برای حذف یارانه یا هدفمند کردن آن باید دقت لازم را بکار برد. در اینجا به هدفمند کردن یارانه در بخش کشاورزی و همچنین به بررسی اثر آن بر بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی و شناسایی مشکلات بازار محصولات در این مقاله به آن ها پرداخته شده است.