سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی مدیریت و کارآفرینی

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

میترا افراس – دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی

چکیده:

این مقاله به تشریح مفاهیم و مبانی خلاقیت نواوری و کارافرینی می پردازد تعاریف مختلفی از آنها ارایه میشوند و ازدیدگاه روانشناسی و سازمانی مورد بررسی قرارمی گیرند ویژگیهای افراد خلاق انواع نوآوری تفاوت تعاریف خلاقیت و نوآوری ازدیگرمباحث این مقاله می باشند همچنین کارافرین کیست ویژگیهای شخصیتی کارافرینان پیامدهای کارآفرینی و …شرح دادهمی شود خلاقیت عبارت است ازتولید یک فکرنو و دست یابی به یک راه حل جدید برای رفع یک نیاز و یا حل یک مساله اگرفکرنو و راه حل جدید حاصل تفکرخلاق به مرحله ی اجرا درآید نوآوری گفته میشود و اگر این نوآوری به مرحله عمومی شدن برسد مانند تولید انبوه یک محصول جدید انگاه دراین حالت کارافرینی نامیده میشود براینمونه فکرساختن لامپ برق توسط ادیسون یا فکرساختن تلفن توسط گراهام بل و یا فکرساختن تلفن همراه توسط مارتین کوپر یک خلاقیت است که نیاز به روشنایی با برقراری ارتباط از راه دور را برطرف می کنند تولید انبوه این محصولات برای استفاده عموم و تبدیل شدن آن ها به یک کالا کارآفرینی است.