سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش منطقه ای صنعت توریسم

تعداد صفحات: ۲۵

نویسنده(ها):

شهرام امیری – دارندهمدرک دکتری کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری

چکیده:

امروزه و در آستانه پایان دهه اول از هزاره سوم میلادی و بروز تحولات مختلف که حاصل از توسعه تمدن و زندگی تکنولوژیک است تمایل انسانها به دوری گزیدن از زندگی ماشینی حتی برای مدت کوتاه و داشتن تنوع بی شاز هر زمان دیگر هویدا شدها ست لذا سفر و گردشگری هرروز بیش از پیش طرفدارانی می یابد با توسعه روزافزون صنعت گردشگری که برمبنای ارائه خدمات و رفع نیازهای گردشگران پایه گذاری شده می توان دریافت که بخش مهمی از ظرفیت های این صنعت در حوزه واحدهای اقامتی تمرکز یافته یعنی حوزه ای که شامل مجموعه ای از تشکیلات و تسهیلاتی است که برپویایی این صنعت بطور مستقیم تاثیر می گذارد لذا دراین مقاله به این نکته پرداخته شده که هرگونه تلاش در جهت ارائه خدمات و تسهیلات با کیفیت بالا در بخش هتلداری اقدامی ارزشمند در جهتجلب رضایتمندی گردشگران توسعه پایدار گردشگری و توسعه بازار رقابتیدرایران و بخصوص استان تاریخی و پرجاذبهاصفهاهن به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد انتخابی گردشگران داخلی و خارجی است.