سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: کنفرانس ملی کشاورزی پایدار، محیط زیست و توسعه روستایی

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

ابراهیم باباخانی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، و مدیر مرکز رشد کشاورزی مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
رویا اشراقی سامانی – استادیار، گروه مدیریت کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ایلام، ایلام، ایران
علیرضا پورسعید – استادیار، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ایلام، ایلام، ایران

چکیده:

در بین مسائل موجود در فعالیت شیلات و آبزی رروری، بحث بازار و بازاریابی دارای اهمیت ویژهای است. با وجودیکه توسعه وگسترش فعالیتهای شیلاتی در کشور علیرغم مشکلات موجود آهنگ رو به جلویی دارد با این وجود ارزیابیها نشان میدهد که حتی تولید فعلی آبزیان ررورشی و دریایی به نحو مطلوبی به بازار مصرف راه نمییابند. هدف از رژوهش حاظر بررسی مسائل بازاریابی شیلات و آبزیان مجتمع شیلات شهدای گمنام شهرستان قصر شیرین می باشد. اطلاعات مورد نیاز این تحقیق، از طریق بررسی ها و مطالعات کتابخانه ای، و همچنین انجام تحقیقات میدانی جمع آوری شده است. با بررسی های به عمل آمده و انجام تحقیقات میدانی در منطقه مورد مطالعه در حال حاضر در بیشتر شهرستان های استان کرمانشاه و علی الخصوص شهرستان قصرشیرین بازارهای محلی در کنار بازارها و میادین میوه و تره بار جهت عرضه انواع آبزیان دایر گردیده است. همچنین بر اساس آمار اداره کل شیلات استان کرمانشاه در سال ۱۳۳۲ در مجموع ۲۰۲۲ تن انواع محصولات شیلاتی ازطریق استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است. در سال ۱۳۹۲و۲۳۴۸ تن انواع ماهیان گرمابی فیتوفاگ، بیگ هدسرگنده، کپور و آمور در مجتمع شیلات شهدای گمنام قصرشیرین تولید شده است که ارزشی در حدود ۲۲ میلیارد تومان داشته است.