سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

حسنعلی آقاجانی – استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران- بابلسر، پردیس دانشگاه ماز
هادی درگاهی – کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه مازندران

چکیده:

اینترنت عرصه نوینی را برای نشر، تبادل و ارائه اطلاعات فراروی بشر قرار داده است که از بسیاری جهات یک انقلاب عمیق محسوب می شود. در دنیای اینترنتی امروز آگاهی برنحوه و مراحل راه اندازی یک تجارت الکترونیک B2C برای بهره مندی این نوع از تجارت امری ضروری بوده و شرکت ها را در گردونه ی رقابت نگاه خواهد داشت، در مقابل عدم توجه به ابزارها و امکانات جدید از قبیل وب سایت ها، تبلیغات آنلاین، کارت های اعتباری و … شرکت ها را با کاهش سود آوری در کوتاه مدت و احتمال حذف در بلند مدت رویارو می سازد. در این راستا مقاله حاضر، مستند به مرور ادبیات، یک مدل ۸ مرحله ای از راه اندازی تجارت الکترونیکی B2C شامل انتخاب نام درست و ثبت نام و طراحی و ساخت وب سایت، روش های پرداخت، اجاره ی فضا بر روی اینترنت، سیستم تحویل کالا، تأمین امنیت سایت، بازاریابی، تبلیغ و جذب مشتری، بررسی و تحلیل فعالیت های سایت ارائه داده است و ضمن مرور مفاهیم کلیدی و پیشنیاز ارائه این بحث از قبیل، تجارت الکترونیک و انواع آن و به طور خاص تجارت الکترونیک B2C، تلاش داشته است تا به تفسیر، مراحل راه اندازی تجارت الکترونیک B2C را بیان کرده و در مورد راه های اجرای هر یک از این مراحل و اصول پیاده سازی آن به نکات کلیدی اشاره کند.