سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

معصومه مقدمی – فوق لیسانس

چکیده:

رشد روز افزون تعداد سازمان ها و شرکت ها و همچنین بهبود و توسعه شیوه های تولید، بازاریابی، ورود انواع محصولات و خدمات جدید به بازار، تغییر نیازها و خواسته های مشتریان و سایر مواردی که نهایتا منجر به پیچیدگی رقابت می شوند سازمان ها را بر آن می دارد که از تمامی امکانات و فرصت های موجود و در دسترس خود بهره گرفته و به بهترین و کاراترین شکل ممکن به سمت توسعه و سودآوری گام بردارند. یکی از فرصت های در دسترس هر سازمانی افرادی هستند که در آن سازمان مشغول به فعالیت می باشند. شناخت ویژگی ها و توانایی های کارکنان می تواند سازمان را در بهره گیری هر چه بیشتر آنان یاری رساند. در مقاله حاضر ابتدا به تعریف کارآفرینی سازمانی و کارآفرین سازمانی پرداخته شده و سپس انواع فرصت ها و همچنین ارزیابی فرصت های کارآفرینانه طبق الگوهای محققین و پژوهشگران مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. پس از ارائه طبقه بندی جدیدی از فعالیت های کارآفرینان سازمانی و همچنین فرصت های کارآفرینانه، ارتباط کارآفرین سازمانی و فرصت با توجه به طبقه بند ی ارائه شده مورد بررسی قرار گرفته است. در پایان نیز به بحث و نتیجه گیری موضوع مورد تحقیق پرداخته شده است