سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین ملی کنفرانس مهندسی و مدیریت نوآوری

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

رضا رسولی – کارشناس مهندسی نیرو محرکه ایران خودرو
حسن جوکار – کارشناس کیفیت نیرو محرکه ایران خودرو
محمد مهیار منتظری – کارشناس مهندسی نیرو محرکه ایران خودرو

چکیده:

بومی سازی یکی از استراتژیهای کشورهای درحال توسعه درراستای کسب دانش می باشد و وجود الگوریتم خودکفایی جامع که جوابگو شرکت ها باشد ازضروریت می باشد شرکت ایرانخودرو درسال ۱۳۸۴ اقدام به تولید انبوه مونتاژ موتور ۲۰۶ نموده است قطعات موتورازفرانسه وارد ایرانخودرو میگردید و درسالهای مونتاژ مورد استفاده قرارمیگرفت باتوجه به ریسک تامین قطعات از خارج از کشور درصورت بروز بحران ودرراستای کاهش ارزبری اشتغال زایی و کاهش قیمت تمام شده محصولات معاونت نیرومحرکه شرکت ایرانخودرو تصمیم به خودکفایی و بومی سازی قطعات موتور خودرو ۲۰۶ را گرفت جهت کاهش زمان خودکفایی قطعات کاهش درصد ریسک پذیری کاهش ضایعات و رضایت مندی مشتریان نیاز به الگوریتم جدید و مناسب جهت خودکفایی قطعات احساس گردید با مطالعه دستورالعمل های موجود الگوریتم جدیدی ابداع گردید و خودکفایی قطعات موتور با الگوریتم جدید صورت پذیرفد درحال حاضر شرکت ایران خودرو موفق به داخلی سازی حدودا ۸۵ درصد قطعات موتور ۲۰۶ با الگوریتم جدید گردیده است.