سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مدیریت بحران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مریم باقری جونقرالو – کارشناس هماهنگی با مراکز علمی مطالعاتی صنعتی تحقیقاتی استانداردساز
زهرا واعظی – رییس گروه بررسی های فنی و تدوین استاندارهای مدیریت

چکیده:

از آنجا که جمع آوری اطلاعات وبرقراری ارتباط از نیازهای اساسی امدادرسانی درمواقع بروز بحران است قابلیت دسترس پذیری و عمومیت کاربردهایمخابراتی عامل مهمی برای کاهش مخاطرات به شمار می رود از طرف دیگر بدون وجود دیدگاه مثبت دولتمردان و مدیران امور بحران درجوامع مختلف نسبت به نقش مهم فناوری های نوین ICT فرصت های بسیاری از دست خواهد رفت بنابراین نیاز به اطلاع رسانی و توجیهات لازم به سیاست گذاران این حوزه به شدت احساس می شود که اسناد و مدارک موجود دراین زمینه کمک بسیار خواهد کرد لذا دراین مقاله به مقولات فوق پرداخته می شود.