سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش تخصصی توسعه کشاورزی استانهای شمالغرب کشور

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

سمیه پورحسن – کارشناس ارشد مدیریتبازرگانی
سیده مرضیه رازقی – دانشجوی کارشناسی ارشد
ساسان حنیف نیا –
محبوب صادقی –

چکیده:

کشاورزی یکی از ارکان مهم درآمدو تولید ناخالص داخلی کشور است درنتیجه توجه روزافزون بیشتری را می طلبد جهت توسعه کشاورزی توجه به بخشهای مختلف از جمله مدیریت منابع طبیعی مدیریت استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی و بازاریابی محصولات کشاورزی یافتن و استفاده از شیوه های نوین کشاورزی لازم و ضروری می باشد از آنجا که کشاورزی و تولید محصولات در زمینهای زراعی درفصول خاصی از سال انجام می شود و از طرف دیگر نیاز به محصولات کشاورزی درتمام فصول سال کاملا آشکار است درنتیجه استفاده از روش کشاورزی گلخانه ای احساس شد و ایجاد ورونق گرفت دراین مقاله به تعریف گلخانه و تاریخچه انواع و هزینه ها و موارددیگر توجه شده است همچنین به استراتژی های لازم برای بازاریابی محصولات گلخانه ای اهداف اهمیت اقتصادی مزایا و معایب گلخانه ای اشاره شده است و از سوی دیگر تاثیر کشاورزی گلخانه در شهرستان خوی نیز بررسی شده است نقش تجارت الکترونیک نیز دراین زمینه مورد توجه قرارگرفته است.