سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی علوم مدیریت نوین و برنامه ریزی پایدار ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

محمدرضا هوشی – دانشجوی دکتری مدیریت کسب و کار استراتژیک ، دانشگاه صنایع و معادن ایران، مرکز اهواز

چکیده:

شهرها به علت دارا بودن جاذبه های تاریخی و فرهنگی، غالباً مقاصد گردشگری مهمی محسوب می شوند. شهرها با جاذبه های متنوع شامل: موزه ها، بناهای یاد بود، سالن های تئاتر، استادیوم های ورزشی،پارک ها، شهربازی، مراکز خرید، مناطق با معماری تاریخی ومکان هایی مربوط به حوادث مهم یا افراد مشهور،جاذب گردشگران بسیاری هستند. بنابراین، حجم زیادی از امکانات گردشگری نظیر:محل سکونت، سرو غذا،ارتباطات حمل و نقل و سایر خدمات گردشگری، در شهرها واقع اند که بازدید کنند گان از مناطق اطراف ، وخود شهر، از آن ها استفاده می کنند. امروزه مدیریت شهری در جهان تحول اساسی یافته است شهرها مدیریت می شوند تا بتوانندرفاه و آسایش ساکنان خود را تامین کنند مدیریت شهری دارای تشکیلات وسیعی است و نقش مهمی در موفقیت برنامه ها و طرحهای توسعه شهری و هم چنین رفع نیاز جمعیت، جریان عبور و مرور در شهر، رفاه عمومی، مسکن، کااربری زمین ، تفریح وفرهنگ اقتصاد، تاسیسات زیربنایی و امثال آن ها بر عهده دارد