سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین همایش ملی مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

سیدمحمود هاشمی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات،محلات،ایران
فاطمه شعیبی –

چکیده:

هدف از مقاله حاضر، بررسی نقش مدیریت دانش در آموزش عالی است. روش مطالعه ، کتابخانه ای است. مدیریت دانش فرآیند تبدیل اطلاعات و سرمایه های فکری به ارزشهای ماندگار و دیر پا است. دانش را باید از داده ها و اطلاعات متمایز ساخت. داده ها حقایق و واقعیتهای خام هستند، اطلاعات داده هایی است که در یک بافت مشخص قرار گرفته، و دانش اطلاعاتی است که با تجربه و داوری فرد ترکیبشده باشد. دانش بر دو نوع است : دانش آشکار، و دانش ضمنی. کاربرد مدیریت دانش در آموزش عالی امکان پذیر و بسیار سودمند است که باعث افزایش کیفیت، قدرت رقابت، و ماندگاری موسسات آموزش عالی می شود.