سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

خواجه مجید باقرزاده – عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، تبری
سعیده خدادادی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

چکیده:

مدیریت زنجیره تأمین یکی از شاخه های نوظهور مدیریت است که روز به روز در حال پیشرفت و تکامل است و به دنبال راه هایی برای کاهش هر چه بیشتر سیکل تولید محصول و خدمات مورد نظر است و در این راه از جدیدترین پیشرفت های علم مدیریت و فناوری بهره می برد. اتخاذ و اجرای فناوری اطلاعات یکی از روشهایی است که خصیت رقابتی متمایزی به شرکت ها و زنجیره تأمین اعمال می نماید. پذیرش فناوری اطلاعت و اجرای کارآمد آن می تواند همکاری بین اعضا زنجیره تأمین را از طریق انتقال و توزیع سریع اطلاعات دقیق و بکارگیری سیستم های اطلاعاتی بهبود بخشد و باعث کارایی زنجیره تأمین می گردد. این مقاله به مروری بر مفاهیم مدیریت زنجیره تأمین، فناوری اطلاعات و نقش آن در مدیریت زنجیره تأمین پرداخته از قسمت های مختلف زنجیره تأمین صحبت شده و طریقه پشتیبانی فناوری اطلاعات از قسمتهای مختلف آن بیان می شود و در ادامه در مورد چگونگی سبب سازی فناوری اطلاعات در زنجیره تأمین بعنوان یک مزیت رقابتی بحث می شود.