سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مدیریت بحران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

نبی الله لهراسبی نیچکوهی – کارشناسی مدیریت سوانح وامداد –کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

چکیده:

بحرانها حوادثی هستند که خرابی های زیادی بوجود آورده است این خرابی ها می توانند به صورت منطقه ای مانند سیل یا بصورت سراسری مانند زلزله و آتشفشان سونامی حوادث های شیمیایی و غیره نمود پیدا کنند و باعث آسیب های مالی و جانی زیادی می شوند هدف تحقیق این است که آیا استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT باتوجه به گسترش آن درتمامی زمینه ها و نیز فواید بیشمار استفاده از آن خصوصا درمواردی با حجم داده ها و پردازش بسیار بالا درمدیریت بحران که شامل پیشگیری آمادگی مقابله و بازسازی جهت کاهش آسیب پذیری و کاهش تلفات انسانی و مالی دربرابر حوادث و بلایا بوده تاثیر گذار بوده و باعث کمک به مدیریت بحران درکاهش هرچه بیشتر تلفات و خسارات ناشی از بلایا می شود؟ روش تحقیق پژوهش مطالعه توصیفی بوده و گردآوری داده ها با استفاده از پیشینه مطالعات و تحقیقات انجام شده و استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان این حوزه درباره نقش فناوری درحوادث غیرمترقبه و مطالعه و بررسی فعالیت صورت گرفته درسایر سازمان ها و کشورها و سایت های اطلاع رسانی و نشریات معتبر بین المللی بصورت توصیف ی انجام پذیرفت.