سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: هفدهمین کنفرانس سراسری شبکه های توزیع نیروی برق

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

مصطفی رسولی نصرابادی – شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ( اموریک )
حمید طایفی نصرابادی – شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ( اموریک )

چکیده:

با تجدید در ساختار صنعت برق و این که شرکت های توزیع بعنوان خرده فروش در بازار برق محسوب می گردند و بدلیل نوسانات قیمت در بازار فروش ،همواره در معرض ریسک ضرردهی قرار دارند. لذا می طلبد شرکتهای مذکور در جهت انجام یک حرکت و جهش اصولی در کاهش هزینه های خدمات پس از فروش انرژی ، زیر ساخت مطمئن در سطح شرکت ایجاد نمایند و با حداقل نمودن فاصله فروش انرژی تا دریافت درآمد ناشی از آن بدنبال حداکثر نمودن سود خود باشند. لذا هدف از این تحقیق شناخت رفتار مشتریان و ارائه روش های جدید در جهت کاهش زمان و هزینه های جانبی فروش انرژی (دوره قرائت) و وصول آن از زمان صدور صورتحساب تا لحظه دریافت هزینه انرژی فروخته شده ،در شرکت توزیع برق استان یزد است. همچنین در این مقاله مزایا و پیشنهادات ، در رابطه با شناخت رفتار مصرف کنندگان و ارائه راهکارهای نوین از لحظه ای که متقاضی به عنوان مشترک شناخته می شود تا اعلام هزینه های برق مصرفی به آنها از طریق حداقل نمودن دوره قرائت توسط راه اندازی شبکه های هوشمند قرائت AMR اصلاح روش توزیع صورتحساب، اثر کاهش هزینه کارمزد بر درآمد شرکت ( نحوه پرداخت صورتحساب ) و ارائه روشهایی برای ترغیب مشترکین به پرداخت الکترونیکی قبوض و دستیابی سریعتر به انرژی فروخته شده به مشترکین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.