سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نخستین همایش نقش حمل و نقل چندوجهی در تجارت ملی و بین المللی

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

مسعود حسین آبادی – مدیر عامل شرکت پیشرو سامانه ترکیبی ارس

چکیده:

پست شبکه ارتباطی گسترده ای است که نسبت به قبول محصولات مرسولات و خرده بار از فرستنده مشتری درچهارچوب قوانین و مقررات ملی و بین المللی تخصصی تجاری عمومی با دریافت هزینه های مربوطه اقدام و درمقصد برابر نشانی مندرج برروی آن محموله به گیرنده مشتری تحویل می نماید این تعریف برای کلیه شبکه های دولتی وخصوصی با فعالیت پستی مصداق دارد مرسوله عبارت کلی قابل اطلاق به هرچیزی است که توسط پست قبول و جابجا می گردد مشتری مداری درصنیعت پست: مشتری از نظر پست هرشخص حقیقی یا حقوقی است که قصد دارد مرسوله یا مرسولات خود را از طریق شبکه پستز ازمحلی به محل دیگر انتقال دهد یا از دیگر خدمات پستی بهره مند گردد و حاضر است هزینه خدمت دریافتی را بپردازد البته زمانی به این کار راغب است که درخدمات پستی ارایه شده ارزشی را ببیند که پرداخت آن هزینه را توجیه نماید.