سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش مدیریت و توسعه گردشگری, چالشها و راهکارها

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

مهرناز سلیمی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی،دانشگاه علامه طباطبائی
پروین پرتوی – عضو هیات علمی گزوه شهرسازی،دانشگاه هنر

چکیده:

از انجا که یکی از مشکلات اصلی در مقوله ی گردشگری شهری به کارگیری استراتژی های مناسب جهت تشویق و حمایت از شرکت ها و بنگاههای سرمایه گذار بومی در این عرصه است لذا در این مقاله سعی گردیده است با تکیه بر مطالعات کتابخانه ای و بررسی تجارب کشورهای در حال توسعه از جمله کشور آفریقای جنوبی راه کارهای ارتقای کمی و کیفی گردشگری شهری با تاکید بر تقویت موسسات و شرکت های خرد و متوسط (SMEs)مورد بررسی و بحث قرار گیرد.نتیجه ی این بررسی نشان می دهد که رفع عواملی همچون بازاریابی نا کار آمد و غیر موثر،عدم تامین ایمنی و امنیت،فقدان مهارت ها و زیر ساخت های لازم،حداقل سرمایه گذاری در زمینه ی محصولات جدید گردشگری،فقدان اطلاعات.کیفیت پایین محصولات گردشگری،و نبود همکاری میان تولید کنندگان در تشویق شرکت ها و بنگاههای اقتصاد خرد و متوسط جهت سرمایه گذاری در گردشگری شهری موثر خواهد بود.