سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی توسعه نظام تامین مالی در ایران

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

علی اشرف احمدیان – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
علیرضا معطوفی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان

چکیده:

توسعه صادرات پایدار از زیرساختهای مههم و اثر گذار توسعه اقتصادی بوده و نقش غیرقابل انکاری دززمینه توسعه تولید سرمایه گذاری اشتغال ونهایتا رفاه اجتماعی برجای می گذارد از طرفی در دنیای متلاطم و رقابتی امروز بنگاه های صادرکننده برای موفقیت در بازارهای جهانی بایستی در نبردهای رقابتی بزرگ قدرت مانور دادن داشته باشند نهادهای حمایتی حوزه صادرات می توانند با انتخاب استراتژی های مناسب در زمینه کاهش هزینه های صادرکنندگان نقش بسیار مهمی درجهت گسترش بازارهای صادراتی و ارتقا عملکرد صادرکنندگان ایفا نمایند با توجه به اهمیت جایگاه های نهادهای حمایتی و سیاستگذاران حوزه صادرات کشور این پژوهش درصدد است به بررسی ادبیات این مقوله بپردازد مدل پژوهش در سه حوزه مواد اولیه وارداتی که درجهت تولید کالای صادراتی به کار می روند نقش سیستم بانکی کشور در زمینه تامین سرمایه در گردش اعتبارسنجی واقعی صادرکنندگان کاهش نرخ سود بانکی و ارایهمشوق های صادراتی ونهایتا درحوزه پوشش نیازهای اطلاعاتی بنگاه های صادرکننده درزمینه بازارهای خارجی و با ماطلعه بنگاه های صادرکننده تهران صورت بندی گردیده است.