مقاله نقش رهبران عقیده در بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی: تحلیل و مرور ادبیات (یادداشت فنی) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در فروردین ۱۳۹۱ در نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران) از صفحه ۲۷ تا ۳۸ منتشر شده است.
نام: نقش رهبران عقیده در بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی: تحلیل و مرور ادبیات (یادداشت فنی)
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله شبکه های اجتماعی
مقاله دهان-به-دهان
مقاله رهبر عقیده
مقاله تحلیل شبکه های اجتماعی
مقاله بازاریابی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: جعفری ممتاز نیوشا
جناب آقای / سرکار خانم: آقایی عبداله

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این مقاله، با توجه به اهمیت موضوع رهبری عقیده و استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی در دنیای امروز، با مطالعه بیش از ۹۰ مقاله، مروری جامع بر مطالعات انجام شده در این حوزه انجام گرفته است. مطالعات نشان می دهد، عناوین متفاوتی (نظیر رهبران عقیده، افراد پرنفوذ، خبرگان بازار و بازیگران کلیدی) برای اشاره به گروه تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی استفاده شده است. با وجود اشتراک های بسیار این عناوین در مفهوم و عوامل شناسایی، تاکنون دسته بندی جامعی برای معرفی خصوصیات این افراد انجام نشده است. در این مقاله، با در نظر گرفتن همه خصوصیات ارائه شده برای رهبران عقیده، افراد پرنفوذ، خبرگان بازار و افراد کلیدی، سه دسته بندی کلی شامل ویژگی های ساختاری، رابطه ای و فردی برای خصوصیات مربوط به رهبران عقیده ارائه شده است. همچنین با توجه به اینکه در ادبیات موضوع، روش های بسیاری برای شناسایی و انتخاب رهبران عقیده در شبکه های اجتماعی معرفی شده است. در این مقاله، پارامترهای مناسب شامل ورودی، نحوه شناسایی و انتخاب و خروجی، برای ارزیابی دقیق و مقایسه این روش ها در قالب یک نمودار جامع و کامل استخراج شده است. جامعیت مطالعه و نوع دسته بندی و تحلیل این مطالعات گسترده، از دستاوردهای اصلی این مقاله است.