سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

علی اکبری مطلق – فوق لیسانس عمران راه و ترابری
فاطمه امیدی بیرگانی – لیسانس مکانیک

چکیده:

شهراهواز با حجم بالا و تراکم زیاد جمعیت به عنوان یکی ازکلان شهرهای ایران محسوب می شود که درصدد است تا با راه اندازی مترو درآینده نزدیک و دوچرخه سواری ترافیک شهری و مشکلات ناشی از آن را کاهش دهد هدف از این تحقیق بررسی رابطه ایجادمسیرهای ویژه دوچرخه سواری و کاهش حجم ترافیک شهری دریافت شهری اهواز می باشد این تحقیق براین فرضیه استوار است که بین میزان استفاده از دوچرخه و کاهش حجم ترافیک رابطه مستقیم وجود دارد برای بررسی این فرضیه از تحلیل های آماری و تحلیل های شبکه ای به واسطه نقشه های gis استفاده شده است مهمترین نتایج اجرای این طرح درشهر ا هواز عبارتند از کاهش ترافیک سنگین سطح شهر آلودگی هوا و تصادفات شهری