سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: همایش منطقه ای صنعت توریسم

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

جلال مرادی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر
امیرسالار خندان – دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر

چکیده:

کشورما از لحاظ جاذبه های تاریخی از جمله کشورهای غنی جهان محسوب میشود با وجود این پتانسیل سهم ایران از بازار صنعت توریسم آن گونهکه باید باشد برآورده نمی شود اگر به بررسی علل این امر بپردازیم دلایل مختلفی وجود دارد که اصلی ترین آنها تبلیغات علیه ایران و عدم تبلیغ مناسب جاذبه های گردشگری ایران می باشد برای حل مشکل دوم راه حل پیشنهادی ترویج زبان سوم ارائه گردیده است و جنبه های مختلف آن و روشهای پیاده سازی آن مورد بررسی قرارگرفته است در طی مقاله مقایسه هایی با کشورهای مختلف جهان انجام شده است و همچنین مواردی از مکان ها و طرح ها در شهرهای ایران بخصوص در اصفهان نام برده شده است.