سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت ساخت

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

عبدالله اردشیر – دانشکده عمران و محیط زیست-دانشگاه صنعتی امیرکبیر
محمدرضا افشار – دانشکده عمران و محیط زیست-دانشگاه صنعتی امیرکبیر
امید امیری – دانشکده عمران و محیط زیست-دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده:

دستگاههای اجرایی به لحاظ نحوه ی اجرای کار می توانند با توجه به شرایط و موقعیت خود قراردادی بر مبنای روش امانی ، دو عاملی ، سه عاملی و مواردی از این قبیل منعقد نموده و همچنین بر اساس نحوه ی پرداخت می توانند بر مبنای روش هایی از قبیل فهرست بهایی و یا سرجمع انعقاد نمایند، که در این میان روش سرجمع که به تازگی توسط معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ گردیده و به عنوان یکی از مکانیزم های پرداخت در اکثر کشورها شناخته شده ، مورد نقد و بررسی این مقاله بوده و سعی می شود که نقاط ضعف و قوت بخشنامه مذکور بررسی و پیشنهادات لازم ارائه گردد.