سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: ششمین کنگره ملی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

سیدمهدی ابطحی – استادیار دانشکده عمران دانشگاه صنعتی اصفهان
علی مظاهری – کارشناس برق، اصفهان

چکیده:

در طول سال ها,تنها سنگ بنای تمام تحقیقات در زمینه علم ترافیک نظریه دو فازی موجود می باشد. از آنجا که نظریه دو فازی در بیان علل معضلات ترافیکی, توانایی کافی ندارد نظریه جدید تحت عنوان نظریه سه فازی توسط پروفسور کرنر مطرح گردید. در نظریه جدید سعی بر بیان مجدد حالات فشردگی جریان در بزرگراه ها و نتایج حاصل از آن گردیده است.در نظریه سه فازی سعی بر بیان عدم کفایت کاربرد ظرفیت جریان آزاد در روش های مدیریت پویای ترافیک دارد. این مقاله به معرفی این نظریه, مدل های ترافیکی سه فازی و ارتباط این نظریه با رابطه اساسی جریان ترافیکی در راستای توصیف و فهم مدل ها , الگو ها و موارد مرتبط با این نظریه و در قدم بعدی به بیان کنترل ترافیک بر اساس نظریه سه فازی می پردازد.