سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: بیستمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

کوروش طباطبایی – مدیریت مهندسی قوای محرکه سایپا
مجتبی دامرودی –
سیدمهدی هراتی –
جواد عرب –

چکیده:

سیستمهای ترمز ضدقفل از آغاز تاکنون تغییرات فراوانی پیدا کرده اند و این تغییرات درجهت بهبود عملکرد ترمز خودرو درکنترل پایداری و دینامیک طولی و عرضی خودرو بودها ست از آنجایی که سیستم ترمز ضدقفل ABS درکشور ما به عنوان گزینه استاندارد برروی خودرو تعریف شده است به همین منظور در این تحقیق با توجه به لزوم ارتقا و بروز رسانی سیستم ترمز کلیه محصولات سواری سبک سایپا تجهیزات این محصولات به کیت ABS مدنظر قرارگرفته سپس با توجه به استانداردهای موجود نتایج آزمایشات انجام شده برروی عملکرد ترمز در شرایط مختلف شرایط وزنی و ضرایب اصطکاکی متفاوت برروی نمونه های شاخص با دو نوع ABS Modulator مختلف انجام و نتایج تحلیل مقایسه و گزینه برتر انتخاب گردیده است.