سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی علوم شناختی در تعلیم و تربیت

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

سیروس قنبری – عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا، همدان
مهدی نامداری پژمان – مدرس مرکز تربیت معلم شهید مقصودی، همدان

چکیده:

ریاضی به عنوان یک ماده درسی مهم در دوره ی دبیرستان، موجب ارتقای مهارت های استدلالی و تفکر منطقی در دانش آموزان می شود. مطالعه ی تیمز پیشرفته ۲۰۰۸ با هدف کمک به بهبود آموزش و یادگیری، طراحی و اجرا گردید. ده کشور در این مطالعه شرکت کردند که جمهوری اسلامی ایران یکی از آن ها بود. ارزیابی این درس در دو بعد محتوایی و شناختی صورت گرفته است.