سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی علوم شناختی در تعلیم و تربیت

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

سیروس قنبری – استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا، همدان
مهدی نامداری پژمان – مدرس مرکز تربیت معلم شهید مقصودی، همدان
شیما صادقی فر – کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی

چکیده:

نظریه هوش های چندگانه گاردنر، پنجره ای تازه به روی مربیان، معلمان و بطور کلی اصحاب تعلیم و تربیت گشوده است. این نظریه توجه معلمان را به ابعاد دیگر روش های اداره کلاس معطوف کرده است. کاربرد هوش های چندگانه با توجه به نیازها و علایق خاص فراگیران، زمینه مناسبی برای معطوف ساختن توجه دانش آموزان در کلاس و فراهم ساختن تجربه های یادگیری متناسب با هر یادگیرنده در فرآیند یاددهی- یادگیری می باشد و مطالعه در این زمینه از ضرورت خاصی برخوردار است.