سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش سراسری صنعت خودرو

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

بهروز مشهدی – دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران
میلاد بدری کوهی – دانشجوی کارشناسی ارشد سیستم های تعلیق ترمز و فرمان

چکیده:

دراین مقاله ازدرگیری کلاچ خشک و تغییرات درنیروی عمودی آن جهت میراسازی ارتعاشات استفاده میشود نتایج بدست آمده نشان میدهد که سیستم کلاچ خشک می توان با هزینه پایین یک اعمال کنترل برارتعاشات انجام داد بدون اینکه منجر به آلودگی هوا یا کاهش عملکرد خودرو شود همچنین از مزایای این سیستم راحتی پیاده سازی آن به خصوص دراتومبیلهای دارای سیستم اتوماتیک تعویض دنده خشک یا همان AMT می باشد با استفاده از این روش می توان این نوع ارتعاشات سیستم انتقال قدرت را درشرایط مختلف رانندگی کاهش داد.