سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش منطقه ای مهندسی مکانیک خودرو

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

حسن ملاآقاتبار – دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان

چکیده:

خودروهای هیبریدی به وسیله دو منبع انرژی- یک واحد تبدیل انرژی (موتور دورانی تراکم بالا) و یک وسیله ذخیره انرژی (هم چون باتری ها یا فراخازن ها) توان می گیرند. واحد تبدیل انرژی امکان قدرت گرفتن از بنزین، متانول، گاز طبیعی فشرده، هیدروژن یا سوخت های جانشین دیگر را دارد. این خودروها این پتانسیل را دارند که ۲ تا ۳ برابر راندمان بالاتری نسبت به خودروهای متداول داشته باشند. خودروهای هیبریدی می توانند دارای طراحی موازی، طراحی سری یا ترکیبی از هر دو باشند. در این مقاله موتور دورانی تراکم بالا جایگزین موتورهای احتراق داخلی معمولی در خودروی هیبریدی شده است. با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور دورانی همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر اصلاح شده به همراه قرارگیری چهار پیستون در این سیلندر، آن را به کلی متمایز می کند. بازده بالا، آلایندگی کم، مسافت قابل پیمایش بالا، ایمنی مطلوب و قیمت قابل رقابت با خودروهای متداول از جمله ویژگی های حائز اهمیت برای خودروهای هیبریدی است