سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نخستین همایش آسیب شناسی آموزش سازمانی

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

کریم پیروزی – کارشناس ارشد شهرسازی ، شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی
حسین نظم فر – دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری

چکیده:

در دنیای در حال تغییر کنونی ضرورت آموزش در سازمان ها و نهادها به دلایل فراوان پذیرفته شده است . تغییرات سریع و عمیق علمی سبب شده است که هر از گاهی مطالب و نظریه های جدیدی وارد میدان زندگی شود که برای ارائه حیات به ناچار باید علوم و معارف جدید را آموخت و برخی از نظریه های قدیمی را که کارآیی ندارند ، کنار گذاشت . تغییرات فن آوری سبب دگرگونی در شبکه ها وروش های سازمان می شود و هر تغییری کسب دانش و مهارت های جدید را ضروری می سازد . ضرورت توجه اساسی بهامر آموزش و پژوهش نیروهای انسانی در سازمان ها طالب بازنگری و توجه مجدد به ای ن امر خطیر و حیاتی است که سازمان ها را ازحالت ایستایی نجات داده و پویایی لا زم را در مشارکت سازمان ها در بهبود شرایط جامعه و حل نیازهای ضروری شهروندان به منصه ظهور برساند . مسأله اصلی این مقاله بررسی وضعیت رکود و عدم پویایی قسمت های آموزشی و پژوهشی سازمان ها و اهداف اصلی مهندسی مجدد واحدهای آموزشی و پژوهشی در ارتقاء و پویایی درسازمان ها می باشد