سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: همایش شیوه های نوین در مدیریت مدارس در هزاره سوم

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

صدیقه ملائیان – دانشجوی مدیریت آموزشی

چکیده:

مهندسی مجدد به معنی بازاندیشی بنیادین و طراحی مجدد ریشه ای فرایندها به منظور دستیابی به بهبود چشمگیر در معیارهای مهمه عملکرد از قبیل هزینه، کیفیت سرعت و خدمت است این مفهوم توسط مایکل همر در سال ۱۹۹۹۰ معرفی گردید و مورد استقبال تمامی مدیران در سراسر دنیا قرار گرفت این رهیافت نوین بهبودهای چشمگیری را در معیارهای عمل پیاده سازی آن با مشکلات متعدد روبرو گردید و حدود ۷۰ درصد پروژه های مهندسی مجدد بدون دستیابی به نتایج مورد انتظار با شکست مواجه شدند. اکثر کتابها و مقالات علمی سابقه مهندسی مجدد را در دهه ۱۹۸۰ دانسته اند دراین دهه در بیشتر سازمانهای اقتصادی امریکا یک نارضایتی فراگیر به علت عدم حصول ارزش افزوده بالا از فناوری اطلاعات حاکم شد. این شرکتها با اینکه سرمایه عظیمی برای توسعه فناوری اطلاعات صرف کرده بودند اما این سرمایه گذاری تاثیر چندانی در افزایش بهره وری عملکرد آن نداشت.