سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش سراسری صنعت خودرو

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

احمد قنبری – کارشناس مهندسی صنایع

چکیده:

امروزه سازمان ها با درک شرایط جهانی به منظور افزایش توان خود برای بقاء رشد و پیشرو بودن دررقابت جهانی ناگزیرند که به انواعی از تکنیکهای نظام مند و کاربردی مجهز باشند یکی ازتکنیکهایی که با توجه به برگشت عظیم سرمایه بسیارمورد توجه صنایع و سازمان ها قرارگرفته اند مهندسی ارزش می باشد مهندسی ارزش یک ابزارمدیریتی بسیارقدرتمند و مطرح است که برای اصلاح و بهبود مستمر محصولات کالا / خدمات از آنچه تاکنون بودها ست به آنچه که باید باشد مورد استفاده قرارمی گیرد بعبارت دیگر بهبود درمهندسی ارزش شاملکلیه امور موارد بخشها و جنبه هامیگردد هدف مهندسی ارزش حذف فعالیت های فاقد ارزش افزوده و سود جستن از ایده های خلاق برای بالا بردن ارزش کارکردها نزدمشتری بدون فداکردن خصوصیات اصلی عمده و عملکرد محصول با کمترین هزینه و توجیه اقتصادی لازم است دراین مقاله پژوهشی سعی شده ضمن ارایه مفاهیم مرتب طبا مهندسی ارزش ضرورت توجه به ارزشهای پنهان اما مهم و هزینه های پنهان اما گزاف مورد بررسی قرارگرفته و به تاثیر ان درحوزه های پرکاربردی ازجمله تفکر ناب مدیریت عملیات طراحی محصول و مدیریت پروژه اشاره گردد.