سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی آسیب شناسی مسائل جوانان

تعداد صفحات: ۲۳

نویسنده(ها):

مژگان عارفی – عضو هیات علمی علوم تربیتی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان(اصفهان)
آذر قلی زاده – عضو هیات علمی مدیریت فرهنگی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان(اصفه
الهه کمیاب – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی فرهنگی،دانشگاه آزاد اسلامی،

چکیده:

برای دستیابی به توسعهزیربنایی و پایدار نیازمند تربیت و جوانانی خلاق متعهد و عالم است این مهم بدست نمی آید مگر با طرح برنامه های صحیح و قابل اجرا درتمامی حوزه ها خصوصا دربخش فرهنگ دراین راستا فعالیت های فرهنگی دردانشگاه ها ابزاری برای بهبود شرایط یادگیری دانشجویان و ازحاشیه به متن درآمدن آنهاست و به صورت زیربنایی است که با هدف تغییر تقویت و توسعه ارزشها و بینش ها ودانشهای جامعه درجهت تغییر و ارتقا حیات روحی و معنوی افراد شکل میگیرد موضوع مهم دیگری که امروزه نظر محققین را بخود جلب نموده مساله کج رفتاری درجوانان است کج رفتاری تخلف عمدی ازهنجارهای اجتماعی است اهداف این پژوهش تعیین تفاوت میزان مشارکت دانشجویان کج رفتار و غیرکج رفتار درفعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان بود که این کج رفتاریها شامل تقلب سرقت روابط ناسالم و ندالیسم و پرخاشگری بود و فعالیت های فرهنگی نیز شامل فعالیت های مذهبی علمی آموزشی هنری و ورزشی مورد پژوهش قرارگرفت