سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: اولین کنگره بین المللی شش سیگمای ناب

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

زهرا اسکندری – کمربند مشکی ۶ سیگما کارشناسی مهندسی صنایع برنامه ریزی و تحلیل سیستمه
سپیده درویش حیدری – کمربند مشکی ۶ سیگما کارشناسی ارشد مهندسی سیستمهای اقتصادی واجتماعی

چکیده:

نخستین تجربه ۶ سیگما درتوسعه محصول و محیط تولیدی جهت بهبودرضایت مشتری بوده است ودراین زمینه بهبود چشمگیر و صرفه جویی قابل ملاحظه ای محقق شده است پس از پیاده سازی موفق ۶ سیگما در تولید موتورولا دریافت که ۶ سیگما در وظایف پشتیبانی نیز کاربرد دارد و دراین زمینه هم به صرفه جویی قابل ملاحظه ای رسید ابزارهای شش سیگما برای حل مسائل پیچیده تولیدی توسعه یافته اند و ممکن است نیازی به استفاده از همه این ابزارها برای دستیابی به بهبود های چشمگیر درصنایع خدماتی نباشد اما اصول و قواعدمتدولوژی شش سیگما کاملا در عملیاتی های خدمات قابل استفاده هستند موتورولا اصولا شش سیگما را دربخشهای فروش حسابداری حقوقی ، و … بکار برده است از آن پس بسیاری از بانکها شرکتهای بیمه رستورانها بیمارستانها مدارس و بسیاری دیگر از انواع شرکتهای خدماتی در سراسر جهان به طور موفق ۶ سیگما را پیاده سازی کرده اند حتی برخی با ترکیب کردن ۶ سیگما با اصول ناب آن را بهبود بخشیده اند.