سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین همایش سراسری فن آوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

افسانه شرفی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، گروه کامپیوتر، اراک- ایران
حسین زهره وند – دانشکده فنی و مهندسی، گروه کامپیوتر، دانشگاه پیام نور مرکز ملایر
رضا مهتاب پور – مرکز مطالعات ملی جهانی شدن
مهتاب حسینی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، گروه کامپیوتر، اراک- ایران

چکیده:

امروزه شبکه های بدون ساختار خودروهاVehicular Adhoc Network از اهمیت بالایی برخوردار هستند به طوری که جنبه های مختلف این شبکه ها موضوع بسیاری از تحقیقات می باشد.در این شبکه ها خودروها اطلاعات مختلفی مانند اطلاعات مربوط به وضعیت خود و جاده، موقعیت های خطرناک، اطلاعات تبلیغی و… را در قالب پیام با استفاده از تکنولوژی بی سیم بین یکدیگر ردوبدل میسازند. رانندگان با پردازش و تفس یر ایناطلاعات، از وضعیت موجود مطلع شده و تصمیم گیری های بهتری در پیشگیری از حوادث ، تغییر مسیرها و… مینمایند.از این رو همه پخشی برای انتشار این اطلاعات از کاربردهای مطرح در این شبکه ها میباشد. روش های همه پخشی در شبکه های بین خودرویی به دو دسته روش های مبتنی بر فاصله و روش های مبتنی بر اطلاعات همسایگان تقسیم میشوند. ما این روشها را از لحاظ سربار، زمان همه پخشی، پیچیدگی و هزینه پیاده سازیمقایسه میکنیم