سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: سومین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمدعلی صفری – دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
ایمان معصومی دهقی –
پدرام خزائی –

چکیده:

امروزه با توجه به بازاررقابتی ایجاد شده درتولید قطعات با صرفه اقتصادی و همچنین کهاش قیمت تمام شده آنها همزمان با بهبود کیفیت محصولات همواره روشهای دستیاب بهتولید بهینه قطعات فورج مدنظر بودهاست دراین مقاله با توجه به اطلاعات حاص لازروشهای مختلف فورج قطعهکپه شاتون با استفاده از آنالیزهای مختلف نرم افزاری و تحلیل به روش FEM درنرم افزار DEFORM-3D روشهای مختلف تولید آن بررسی شده و با مقایسه پارامترهای مختلف و مدنظر برای تولید این قطعه قادر خواهیم بود مناسب ترین و بهینه ترین روش فورج آن را پیش بینی کرده و با توجه به تطابق آنالیز اجزا محدود و نتایج حاصل از آزمایش عملی آن را روش را برگزینیم