سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: همایش منطقه ای مباحث نوین در حسابداری

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

حیدر محمد زاده سالطه – استادیار رشته حسابداری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند،
بهنام صمدیان – کارشناس ارشد حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تبریز،ا
بهرام شادکام آقا – دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیق

چکیده:

دربازار یکپارچه کنونی موسساتی قادر به رقابت هستند ومیتوانند به دوام واحدهای تجاری خود امیدوارباشند که بتوانند محصولاتی با مزایای رقابتی تولید و به بازار عرضه کنند موسساتی که بتوانند محصولات را با کیفیت و کارکرد مشابه اما با قیمت های پایین تر و یا قیمتی مشابه و کارکردی بهتر به بازار ارایه دارند گوی سبقت را از دیگر رقبا خواهند ربود و سهم خود را دربازار افزایش خواهند داد یکی از مهمترین تکنیکهایی که میتواند یاریگ موسسات دراین مهم باشد سیستم هزینه یابی هدف است هزینه یابی هدف تکنیک تعیین و اندازه گیری بهای تمامی شده نیست بلکه یک برنامه جامع است که هدفش کاهش هزینه است.