سال انتشار: ۱۳۹۳

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی چالش های مدیریت فناوری اطلاعات در سازمان ها و صنایع

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

قربانعلی مهربانی – دانشجوی کارشناسی ارشدرشته مدیریت مالی
اکبر غلامعلی – کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی

چکیده:

دردنیای امروز سازمانها برای استفاده بهینه از منابع سازمانی و جهت رسیدن به موفقیت و تکامل ، از استراتژی در سطح کلان سازمان بهره می برند که اهداف بلند مدت سازمان و شیوه رسیدن به آن اهداف را بیان می دارد . مدیریت استراتژیک کسب و کار به سازمان این اجازه را می دهد تا به شیوه ای خلاق و نوآور عمل کرده و برای شکل دادن به آینده خود بصورت انفعالی عمل ننماید . این شیوه مدیریت باعث می شود تا سازمان دارای ابتکار عمل گردیده و فعالیتش را به گونه ای درآورد تا بتواند اعمال نفوذ نماید و بدین گونه سرنوشت خود را رقم زند و آینده را تحت کنترل درآورد .امروزه اطلاعات به عنوان یکی از منابع حیاتی سازمانها مطرح می باشد و استفاده درست از آن به عنوان یکی از الزامات سازمانها تبدیل شده است . برای آنکه سازمانها در رسیدن به اهداف کلان سازمانی ،خود موفق باشند ، همسویی استراتژی فناوری اطلاعات با استراتژی کسب و کار دارای اهمیتی بسیار می باشد در این تحقیق بر روی تعدادی از نخبگان دانشگاهها از روش کمی و کیفی مورد بررسی قرار گرفته است و با افزایش اهمیت و نقش فناوری اطلاعات در سازمانها اهمیت این موضوع نیز بیشتر شده است به طوریکه امروزه یکی از مهمترین و اساسی ترین مباحث مد نظر و دغدغه خاطر مدیران فناوری اطلاعات در سازمانها می باشد. کونولل سزتو, ۱۱۲۲ در این تحقیق سعی شده است تا با استفاده از این مدل دیدگاههای مدیریت دانشگاه و مدیریت واحد فناوری اطلاعات تعیین گردند برای این منظور در خاتمه با توجه به نتایج حاصل از تحقیق و دیگر تحقیقات انجام شده در این باره ، راهکارهایی ارائه شده است .