سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

مهدی ناجی – دانشجوی کارشناسی ارشد هوافضا
امیرعلی نیکخواه – عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
امیر موسوی نیا – عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چکیده:

درمقاله حاضر تاثیر ترکیب بندی تک روتور و دوروتور در رانش گشتاور و توان استاتیک سیستم پیشرانش ملخی مورد بررسی قرارگرفته است این بررسی برمبنای آزمایش استوار بوده و نتایج بدست آمده با یکدیگر مقایسه شده اند اهمیت چنین آزمایشی دراین است که نتایج حاصل از آن می تواند برای طراحی مفهومی پرنده های عمود پرواز به کارگرفته شود تحقیق ارایه شده دراین مقاله قسمتی از یک مطالعه تجربی برای استفاده دریک فن مجرادار عمود پرواز، می باشد درپایان این تحقیق خواهیم دید که سیستم هم محور چگونه باعث بهبودمشخصه های استاتیک روتور برازا می شود.