سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: نخستین کنفرانس ملی انرژی، فناوریهای خودرو، توسعه پایدار

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

مهرزاد کشتکار – مربی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
وحید رستگار – دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز

چکیده:

در این مقاله به مقایسه و تحلیل سه نوع جعبه دنده در سیستم انتقال قدرت پیوسته الکتریکی دو مد با دوF مجموعه دنده سیاره ای متغیر پرداخته شده است. خصوصیات، ارتباط بین اجزا ، شرایط کارکردی و بازه ی عملکردی اجزای این سیستم بررسی شده و همچنین کلیه وضعیت های ممکن ایجاد شده را با تغییرات کاری موتور-ژنراتورها و فعال شدن کلاچها در مد و وضعیتهای مختلف تشخیص داده شده است. تا در نهایت بتوان محدوده ی کار بهینه ی آنها شناسایی شود و با طراحی صحیح همراه با کمینه کردن تلفات قدرتی سیستم، از آسیب دیدگی قطعات جلوگیری گردد. که در آینده نزدیک همراه با یک دید صحیح، با تدوین دانش فنی و یک تکنولوژی بروز باعث حفظ محیط زیست و افزایش بهره وری از منابع داخل کشور شده تا شاهد توصعه صنعت خودروسازی و حضور یک کشور اسلامی در عرصه ی رقابت های جهانی شویم