سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: همایش منطقه ای علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیورتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۲۰

نویسنده(ها):

الهه بساک – دانش کارشناسی ارشد – دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک

چکیده:

عدم اعتماد الکترونیک معمولاً از پذیرش وب سایت به عنوان یک کانال خرید جلوگیری می‌کند. در این راستا با توجه به نقش بسیار مهم اعتماد مشتریان در موفقیت کسب و کار الکترونیکی، شرکت‌ها باید به فکر راهکارهایی جهت چپ و افزایش اعتماد مشتریان خود باشند. یکی از راهکارهای وجود طراحی وب سایتی با ویژگی‌های افزایش دهنده اعتماد بر مشتری است. به این صورت که به وسیله شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد و سرمایه‌گذاری جهت بهبود آن‌ها می‌توان میزان اعتماد حس شده از یک سایت را افزایش داد که این امر به نوبه خود موجب جذب و نگهداری مشتریان خواهد شد . در مقاله با بررسی ادبیات موجود در این زمینه به ارائه چارچوبی جامع از عوامل مؤثر بر اعتمادی مشتری نسبت به به‌ات سایت‌های تجارت الکترونیک می‌پردازیم که در صورت شناخت آن‌ها، به سایت‌ها در بستر تجارت الکترونیک قادر خواهد بود که مطرب مشتریان به کاربران خود القا نماید که منجر به افزایش تعداد مشارکت کنندگان و تجارت الکترونیک گردد. در این تحقیق سعی شده است و نقش یک مدل تاریک‌تر پذیرش وبایت تجارت الکترونیک توسط مشتریان مورد بررسی قرار گیرد. تحقیقات نشان داده‌اند که انتخاب تجارت الکترونیک منجربه مزیت‌های متنوع و متعددی می‌شود که شامل کاهش تیم، بهبود کیفیت محصول، تماس با مشتری با عرض کننده جدید و ایجاد شیوه‌های جدید فروش محصولات می‌شود.