سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی آموزش در ایران ۱۴۰۴

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مهرنوش پازارگادی – دانشیار بازنسیته دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی ، دکترای مدیریت
معصومه اطاقی – دانشجوی دکترای پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی

چکیده:

هدف این مقاله ، مروری بر کتب و مقالات منتظر شده در داخل و خارج کشور در زمینه مفهوم کیفیت و ارتقای کیفی دانشگاه ها بوده است و تلاش برذاین بوده با نگرش به کیفیت از دیدگاه های مختلف و زوایای گوناگون ، این مفهوم روشن تر شود تا در جهت ارتقای کیفی دانشگاه ها با استفاده از مدل های مختلف کیفیت دانشگاهی و بهره مندی از نظرات و راهنمایی های صاحب نظران ، رویه های پیشنهادی مدیران و مسئولان دانشگاهی و راهکارهای درون و برون دانشگاهی در جهت بهبود شاخص های کیفیت در دانشگاه الهام بخش باشد.در مقدمه مقاله به بیان فلسفه ها ، دسته بندی ، نگرش ها ، دیدگاه ها و تعریف کیفیت به زعم صاحب نظران پرداخته شده است.قسمت دوم مقاله مربوط به ارتقای کیفیت در دانشگاه است که مدل های ارتقای کیفیت در دانشگاه ها ، راهکارهای ارتقای کیفی دانشگاه ها و شاخص های آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی کیفیت در دانشگاه ها بیان شده است.