سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش تخصصی سیستمهای هوشمند کامپیوتری و کاربردهای آنها

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

فرهاد سلیمیان – دانشگاه پیا منور کارشناسی ارشد
زهره صادقی رهنانی – دانشگاه پیام نور دانشجوی کارشناسی

چکیده:

امروزه در دنیای تجاری درمفاهیم کسب و کار الکترونیکی یک کشش نسبتا مناسب ایجاد شده است و وفور شکست های متعدد در تجارت الکترونیک بیانگر این موضوع است که روشهای مورد استفاده یا مورد قبول واقع نشده یا تاثیر ضعیفی داشته اند از طرف دیگر گستردگی مفاهیم فناوری اطلاعات و پیدا شدن مقوله ای مانند شهر الکترونیک و یا شهروند الکترونیکی دریچه نگاه به کسب و کار الکترونیکی را کامل تر و پیچیده تر کرده است زیرکسب و کار در فضای جدیدبایستی به مجموعه ای از خواسته ه و تراکنش ها پاسخ دهد دراین مقاله به دنبال برسری روشهای متداول نیستیم بلکه درتلاشیم به مقدماتی از مفاهیم کسب و کار الکترونیکی ارزشها و مزایای آن در سازمان پرداخته و سپس یک طرح تجاری جدید را مورد بررسی قرار داده و در پایان عوامل و راه حلهایی را برای اتخاذ استراتژی مناسب و موفقیت کسب وکار الکترونیکی ارایه دهیم.