سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی مدیریت بحران، زلزله و آسیب پذیری اماکن و شریانهای حیاتی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

مهدی ترابی – بخش مقاوم سازی پژوهشکده حمل و نقل وزارت راه و ترابری
محسن تهرانیزاده – دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده:

دراین مقاله ابتدا به معرفی انواع اتصالهای لغزشی میراگر های اصطکاکی مورد استفاده در قابهای خمشی پرداخته شده و سپس نوع جدیدی از آنها را که در محل وصله تیرقابهای خمشی اجرا می گردد معرفی شده که انرژی ورودی زلزله را بصورت گرما تلف می کند میراگر اصطکاکی معرفی شده دراین مقاله ضمن کاربرد در قابهای خمشی معایب میراگرهی اصطکاکی واقع در بادبندها را نداشته و علاوه بر بهبود رفتار لرزه ای قابهای خمشی از محاسن رفتار لرزه ای نیز بهره می برد.