سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش بین المللی بتن های ناتراوا مخازن ذخیره آب شرب

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

احسان شعبان زاده – عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی خزر محمود آباد
حسین کوچ پی ده – دانشجوی کارشناسی عمران ( ساختمان ) ؛ موسسه آموزش عالی خزر محمود آباد
سیدسعید حسینی – دانشجوی کارشناسی عمران ( ساختمان ) ؛ موسسه آموزش عالی خزر محمود آباد
وحید کلارستاقی – دانشجوی کارشناسی عمران ( ساختمان ) ؛ موسسه آموزش عالی خزر محمود آباد

چکیده:

این مقاله خواص پیوستگی لایه های ضد آب را تحت تأثیر عوامل بحرانی شامل دما سازه پل ، ویژگی های سازه ای مواد واستفاده از پوشش زیرین ، بررسی می کند . سه نمونه از مواد ضد آب ( لایه ضد آب ) مطاله شده اند : لایه آسفالتی اصلاح شده ، صفحه آسفالتی پوشیده شده با لاستیک دارای چسبندگی ، پوشش آسفالتی اصلاح شده پلیمری مایع . سوالات تحقیق:در این تحقیق نحوه عملکرد لایه ضد آب در پل بتونی که بین آسفالت و عرشه پل بتنی استفاده می شود، مورد یررسی قرار می گیرد. روش تحقیق: در این تحقیق سه آزمایش انجام شده که عبارتنداز : ۱- آزمایش برش مستقیم : که هدف از انجام این آزمایش تعی ین مقاومت برشی میانی است . ۲- آزمایش کشش مستقیم : که هدف ار انجام ای آزمایش تعیین میزان مقاومت لایه میانی می باشد. ۳- آزمایش جداشدگی لایه : که لایه در دمای ۹۰ درجه سانتی گراد آزمایش می شود تا مقاومت جداشدگی لایه میانی از کل سیستم در این دما بررسی شود . نتیجه گیری: مقاومت پیوستگی لایه ضد آب از بیشمار شرایط متعدد تاثیر می گیرد ، که تماماً می توانند برای مواد ، قابل اطمینان تر و طراحی ساختار ، مطمئن تر در نظر گرفته شوند . مقاومت پیوستگی در ابتدا افزایش می یابد و بعد با افزایش محتویات مواد پوششی ضخامت آن کاهش می یابد