سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: چهارمین ملی کنفرانس مهندسی و مدیریت نوآوری

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

محمدرضا شمس – مدیر ساخت بدنه شرکت پارس خودرو
حسین افتخاری – کارشناس تولید بدنه شرکت پارس خودرو
عمران ایزدپناهی – سرپرست توسعه سیستم تولید شرکت پارس خودرو

چکیده:

واحدهای تولیدی با هدف جلب رضایت مشتری به دنبال راه کارهایی برای افزایش کیفیت محصولات خود هستند هرقسمت از سازمان باتمرکز برمسائلی که بیشترین ارزش را برای مشتری داراست تلاش مینماید محصول مطلوبتری را به آن ارایه دهد ابزارها و روشهای مختلفی درجهت شناسایی و بهبود مشکلات کیفی ارایه شده است ابزار آنالیز شکاف یکی از روشهای موثردرحذف فاصله بین درخواست مشتری تا محصول ارایه شده به او می باشد مقاله حاضر با معرفی انواع شکاف به راهکارهای کاربردی اجرا شده درسالن بدنه سازی شرکت پارس خودرو و بهبودهای کیفی حاصل شده می پردازد.