سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دهمین همایش ملی حسابداری ایران

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

علی بهرامی نسب – عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان
محمدرضا اخلاقی – دانشجوی کارشناسی حسابداری
محمد عبدی – دانشجوی کارشناسی حسابداری

چکیده:

دانش حسابداری به عنوان یک دانش کاربردی و تاثیر گذاردرعرصه اقتصادوبازارهای مالی باید خود را به روزوسازگارنماید برنامه آموزشی دانشگاه ها و موسسات اموزشی نیز باید متناسب با این تحولات تغییر یابد تا بتوانند دانشجویان را متناسب با نیازهای جامعه تریبت کنند درنتیجه داشتن یک برنامه اموزشی جامع شرط اساسی برای تعلیم دانشجویان دراین محیط پویا می باشد هدف اصلی این تحقیق بررسی برنامه اموزش حسابداری درکشورهای مهم دنیا و تعیین تفاوت ها و شباهت ها به لحاظ مدت زمان دوره آموزش درمقطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری وتعدادواحدهای تعریف شده برای رشته اموزش درمقاطع متوسطه و عالی شیوه های تدریس و نقش نهادهای حرفه ای دراموزش می باشد. داده ها ازطریق کتابخانه ای و با مطالعه منابع و مقالات موجوددرمورد سیستم آموزشی ۷ کشور بررسی شد این کشورها شامل استرالیا ژاپن روسیه آمریکا فرانسه چین اکراین و ایران می باشد.